Airlie Beach - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nikos Leijenaar - WaarBenJij.nu Airlie Beach - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nikos Leijenaar - WaarBenJij.nu

Airlie Beach - Cairns

Door: nleijenaar

Blijf op de hoogte en volg Nikos

27 Maart 2012 | Australië, Cairns

Goodday!

Het is alweer even geleden sinds mijn laatste reisverslag, sindsdien veel gebeurt, tijd voor een nieuw verhaaltje!

Mijn vorige verhaal eindigde in Airlie Beach, van daaruit ga ik ook verder. In Airlie Beach ga ik ook verder. 9 maart ben ik samen met Anne, een nederlandse meid, vertrokken naar Townsville. In de bus kwamen we Rigor tegen, een nederlandse jongen, met zijn drieën hebben we een stuk gereisd. Vanuit Townsville, een stad waar ik niet veel aan vond, zijn we een dag naar Magnetic Island geweest. Erg leuk, een auto gehuurd en het eiland verkend. Naast een hostel was hier een koale village. Voor 19 dollar vertelde een ranger van alles over verschillende dieren. Ook konden we op de foto met een slang, krokodil, koala en een aantal andere dieren, erg leuk.

Maandag 12 maart hebben we met zijn drieën Townsville verlaten en zijn we richting Cairns gereden in de bus. Ik vind Cairns een leuke stad maar de meningen zijn hierover verdeeld. Sommige mensen vinden het onveilig, onder andere door de vele aboriginals die hier ronddwalen. Aboriginals hebben moeite om zich aan te passen aan het 'Australische' leven. Ze zijn vaak niet opgeleid, hebben geen werk en hangen op straat rond (wat in hun genen zit). Vaak hebben ze wat gedronken, ze schreeuwen veel en lopen soms wat achter mensen aan. Persoonlijk heb ik geen last van ze. Vanzelfsprekend zijn er ook veel aboriginals waar je geen last van hebt en die als de gewone Australiër zijn. Cairns is een stad om te doen, er zijn veel activiteiten die je hier vanuit kunt doen. In ons hostel & in Cairns ben ik weer een aantal mensen tegen gekomen die ik al kende van mijn reis, erg leuk!

14 maart ben ik wezen zeilen bij de locale zeilclub. Met 3 locals zat ik in de boot, ze hebben me veel verteld over zeilen, over Australië en over Cairns. Een hele leuke middag gehad! Leuk om eens wat met locals te doen en met hen te spreken.

Vanuit Cairns heb ik een drietal leuke trips geboekt, ProDive Padi cursus, Uncle Brian's (samen met Rigor) en het Tully wildwaterraften.
Zaterdag 17 maart werd ik opgehaald door ProDive. Door deze cursus te doen kan ik mijn open water dive license halen. Dit betekent dat ik zelf duikspullen mag kopen/ huren en tot 18 meter mag duiken. Padi is overal in de wereld geldig, overal mag ik dus ook duiken. De eerste twee dagen bestonden uit theorielessen en praktijklessen in het zwembad. Erg leuk! We krijgen les in kleine groepen van maximaal 6 mensen per groep. Na twee dagen in Cairns te hebben geoefend werden we maandag 19 maart om 06:15 opgehaald. We werden naar de boot gebracht, de Scubapro. Met 32 duikers zitten we op deze boot de komende dagen. Als Nederlander dacht ik dat ik geen pillen voor zeeziekte hoefde te nemen, ik was wel aan wat water gewend. Daar heb ik me goed in vergist. Het water was erg ruig, er werd een cycloon voorspeld en onze boot was de enige die uitvaarde. Alle andere bedrijven lieten de boten in de haven of haalden ze zelfs terug. Ik ben goed ziek geweest op de boot de eerste twee dagen. Wel heb ik alle duiken gedaan en alles goed voltooid. Mijn duikbuddy was Kevin, een gozer die ik toevallig al kende van Whitsundays. Maandag hebben we 3 duiken gedaan en heb ik mijn Paddi Scuba diving gehaald (gedeelte van de Open Water course). Dinsdag deden we 4 duiken en heb ik mijn Open Water gehaald, erg blij! 's Avonds hebben we een nachtduik gedaan. Deze zou eerst niet doorgaan omdat er storm was. Uiteindelijk hebben we de nachtduik toch kunnen doen in kleine groepjes, fantastisch! Echt heel gaaf, in het donker op de bodem van de oceaan met allemaal grote rode zeebaarsen die om je heen zwemmen. Achteraf bleek dat het dinsdag toch echt kloteweer was, gedeelten van Cairns zijn overstroomd en vlakbij was een man verdronken. Woensdag hebben we nog 3 duiken gedaan en zijn we terug naar Cairns gevaren. 's Avonds met de groep nog wat gegeten en gedronken. Het was een hele gezellige groep mensen. Een toptrip, goede organisatie, goede cursus! Ik kijk al uit naar mijn volgende duiken! De onderwaterwereld is zo fantastisch, ik heb Nemo gezien en een white tip reefshark gezien en vele andere mooie vissen!

Vrijdag 23 maart heb ik samen met Rigor de Uncle Brian's trip gedaan, deze ging naar de Table Lands. Een te gekke trip! Prachtige dingen gezien. Gezwommen in koude beekjes, in een échte wildwaterbaan geweest, gezwommen in de waterval (milla millaa falls) die ook is gebruikt in de reclame van Herbal Essences en in de clip van het nummer 'Mysterious girl'. Ten slotte nog gezwommen in een krater van een vulkaan, uit bomen gesprongen veel meer. In de bus was het een groot feest, dansen, zingen, spelletjes, te gek. Onze leider, Cuz Rohan, maakte er een groot feest van.
Een échte aanrader!

Zondag 25 maart ben ik wezen wildwaterraften in de Tully river. Erg vet! Zat in een boot met 4 ieren en de begeleider. Geweldig mooie natuur waar we doorheen gingen, mooie beekjes, top! Lekker gezwommen in de rivier, 2 keer uit de boot gevallen en veel plezier gehad.

Tussendoor nog veel andere leuke dingen gedaan, alleen de 'highlights' zet ik in mijn blog.

Tevens heb ik een baantje, zaterdagochtend vlieg ik naar Edward River, ten zuiden van Coocktown. Het is een klein plaatsje, 800 inwoners en het vliegveld heeft slechts een baan. Hier ga ik de komende maanden werken op een vissersboot. Hoe & wat precies weet ik niet. Ik ga er gewoon heen, hard werken en mijn budget aanvullen.

Hier laten we het eerst maar bij, kan wel bladzijden vol typen als ik wil. Vermaak me hier, zoals je leest, nog steeds prima. Laatste dagen in Cairns nog wat dingen regelen en dan aan de bak!

Bedankt voor het lezen!

Chears Mate!

Op de foto's zijn een aantal van de activiteiten te zien.

  • 27 Maart 2012 - 05:42

    Trientsje:

    Goh zit dit zo te lezen s 'ochtens vroeg en krijg gewoon de kriebles zeg geweldig dat je zo geniet en en wat is het daar mooi zo te zien.Hoop dat je gauw zeebenen krijgt want die zul je wel nodig hebben bij je nieuwe job.Succes en tot horens. Groetjes xx Trientsje

  • 27 Maart 2012 - 07:34

    Hait En Mem:

    Nikos we hebben weer genoten van je verhaaltje en de foto,het ziet er allemaal mooi uit geniet ervan en je komt toch wel weer eens naar huis?

  • 27 Maart 2012 - 07:44

    Marike:

    Hey Nikos,
    ziet en klinkt allemaal super! Ga zo door en blijf genieten! Werkse! Hoop dat je veel gaat verdienen, zodat je nog veel kunt ondernemen!

    Greetz Marike

  • 27 Maart 2012 - 10:03

    Marcella:

    Haa Nikos!
    Soo do fermakkest dy noch steeds wol sa te hearen! Wat dochst in soad leuke dingen, it is echt leuk om te lesen! Have fun! x

  • 27 Maart 2012 - 11:13

    Tom Van Schooten:

    Hee Nikos, wat een geweldige ervaringen allemaal. Ik ben stiekem wel een beetje jaloers dat je dit allemaal al gedaan hebt. De oostkust is echt heel mooi heb ik gehoord. Hier aan de westkust is het allemaal wat droger en zijn er weinig duik/watersporten aan de kust, aangezien er hier best wat haaien zitten.

    Ik wil het beste voor het laatst bewaren, vandaar dat ik nu aan de westkust zit. Vanuit hier wil ik naar Darwin toe gaan en dan waarschijnlijk met de beroemde Ghan (de rode trein) naar Alice Springs toe gaan om daar de Uluru te bewonderen. Vanuit Alice Springs wil ik naar Cairns vliegen en dan vanaf daar (ik wil kijken of ik dat liftend kan gaan doen) vanaf de oostkust naar beneden trekken.

    Op het moment zit ik bij familie, echt een geweldig mooi huis, waar ik alle luxe heb die je kan verzinnen, compleet met zwembad en jacuzzi. Ik blijf hier nog wel even en dan wil ik verder gaan. Ik ga ook kijken of ik hier een baantje kan zoeken, heb jij op Gumtree gekeken?

    Hee maat, heel veel plezier!

    We spreken elkaar!

    Groet

  • 27 Maart 2012 - 15:47

    Jelle:

    Super! Klinkt geweldig wat je daar allemaal meemaakt! Neem het er nog maar ff lekker van. Voor je het weet is het voorbij. We missen je wel hoor!

    Gr. Jelle

  • 27 Maart 2012 - 19:55

    Susan:

    nikos!
    Klinkt fantastisch allemaal!! Stiekem wel een beetje jaloers en hoop ooit ook nog ns zo'n trip te maken! (als ik ivar zover krijg;))
    Werkze, je zal na al die leuke tripjes het geld wel kunnen gebruiken! Kan je daarna of daarnaast weer andere leuke dingen gaan doen!!
    Doe vooral alles wat je leuk lijkt, je bent er nu toch!!!
    heel veel plezier!
    liefs van ons!

  • 29 Maart 2012 - 16:04

    Thomas:

    Mooi dat je het zo naar de zin hebt. Hoop dat je gauw een paar zeebenen hebt op die visserboot!

    Leuke foto's !!!

  • 30 Maart 2012 - 15:25

    Tessa:

    Nikossss!!

    Hahah, prachtig pakje dat duikoutfit! ;) Tis maar goed dat jij vooraf goed gewerkt heb jonge, anders was je nu waarschijnlijk alweer op Nederlandse bodem geweest! ;) Wat vet dat je dat baantje hebt gevonden, hoop dat het wat is! Nog geen idee hoelang je dat gaat doen?
    Njoy!!

    Xx Tessa

  • 30 Maart 2012 - 18:38

    H En H:

    geweldig Nikos wat beleef jij veel geniet maar zolang het kan.
    werk ze op de boot wat je ook moet doen , hoop voor jouw dat die Friese zeebenen je kunnen vinden. groeten

  • 31 Maart 2012 - 09:30

    Silvia:

    This is a time of your life you´ll never ever forget, enjoy it!!
    groetnis ut Moraira

  • 03 April 2012 - 14:42

    Siepie:

    Hallo Nikos, wat een mooie foto's van het duiken, vooral Nemo is zo leuk, je hebt wel lef!
    Ik geniet van je verhalen, wens je gezondheid en veel plezier, succes met je baan!
    een hartelijke groet, Siepie

  • 04 April 2012 - 17:23

    Andries:

    Bedankt voor de kaart.
    Het begint te kribellen als ik de kaart zie,volgend jaar misschien maar flink sparen.

  • 08 April 2012 - 19:33

    Inge:

    hey meester, fijn dat meester het leuk heeft. wij zijn al met de musical bezig
    meester Martin is leuk maar we missen jou

    p.s ik ben jaloers op dat weer

    groetjes inge

  • 09 April 2012 - 13:29

    Wigle En Gerrie:

    Hallo Nikos
    Wel, we hebben je reisverslagen tot nu toe gelezen en merken wel dat je je best vermaakt ! Geniet ervan Nikos! Voor je het weet zit je weer in Balk! Succes en tot ziens!
    Wige en Gerrie ut Harich

  • 14 April 2012 - 15:01

    Ayelt:

    Hee Nikos,
    der moat ek mar in mopke Frysk hjir op'e side, want mochtest ea werom komme dan moast dat ek underhalden hawwe, haha!

    Moaie ferhalen, sa te hearren fermakkest dy best! Ik winskje dy noch in noflike tiid ta!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Nikos

Actief sinds 18 Okt. 2011
Verslag gelezen: 770
Totaal aantal bezoekers 34203

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 25 Januari 2013

Goodday mate!

Landen bezocht: