2e verslag down under - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Nikos Leijenaar - WaarBenJij.nu 2e verslag down under - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Nikos Leijenaar - WaarBenJij.nu

2e verslag down under

Door: nleijenaar

Blijf op de hoogte en volg Nikos

26 Februari 2012 | Australië, Noosa Heads

Goedemiddag!

Hoogste tijd voor een nieuw reisverslag!

Woensdag 15 februari ben ik op een 5 daags surfkamp vertrokken. Op de weg hierheen (taxi & bus) kwam ik erachter dat ik mijn paspoort in Sydney heb laten liggen. Probleempje... hij ligt er nog steeds en waarschijnlijk pik ik hem over een tijd op in Sydney en ga dan door naar Nieuw Zeeland. Ons surfkamp bestond uit 2 kampen, Cresent Head & Spot X. Het was een geweldig kamp! Elke dag 2 x 2 uren surfles, 's avonds gezellig bij een kampvuur en allerlei leuke mensen om me heen. Tevens was het een goede accomodatie en hadden we uitstekend eten! Zondagavond eindigde ons surfkamp in Byron Bay in de avond.

In Byron Bay ben ik 2 nachten geweest. De eerste dag heb ik samen met Jelte en Kryschja een wandeling gemaakt naar de vuurtoren. Een mooie wandeltocht langs het strand. Ook hebben we een groep van 25 / 30 dolfijnen gespot. In Byron Bay heb ik ook afscheid genomen van de laatste 2 mensen van de Australian Backpackers groep.

Dinsdag 21 februari ben ik 's ochtends met de bus vertrokken richting Noosa. Hier aangekomen in een mooi hostel waar ik zit tot en met maandag. Een prima hostel, schoon, inclusief bar & restaurant en onze kamer heeft een mooie veranda waar we 's avonds heerlijk kunnen zitten. Tevens hier de andere Friezen ontmoet waar ik de kanoetrip mee ging maken. We zijn nu op het moment dus tijdelijk met 4 Friezen.

Woensdag zijn we vertrokken met de kanoetrip. De kanoetrip ging naar de Everglades van Australie (een groot natuurgebied). Eerst een uur met de boot, hier kregen we tevens de uitleg. De kanoetrip is een trip die je zelf moet maken, drinken krijg je mee, een kookstel en een tent. We hadden een hele toffe groep, bestaande uit 4 Friezen, 1 Nederlander, 2 Ieren, 2 Denen, 2 Amerikanen. De omgevins was prachtig, mooie meren en erg schoon water. De eerste tocht zou 1,5 uur duren, wij hebben er meer dan 5 uren over gedaan. Tevens heeft het constant hard geregend. Aangekomen op ons kamp was alles nat en was er geen onderdak. We hebben de tenten daarom op een andere plaats opgezet waar we niet mochten kamperen. We hebben gezellig met zijn allen eten gemaakt en gezellig gezeten. De volgende dag zouden we vroeg vertrekken met de kano's en een wandeltocht maken over de grootste zandduinen van Australie. Het uitzicht hier vandaan moet fantastisch zijn. Helaas mochten wij niet vertrekken. Door de vele regenval was het water in een nacht meer dan een meter gestegen en het bleef maar regenen. Zoals de ranger zei, we werden geevacueerd. We moesten alles inpakken en terug varen. Hier werden we opgewacht door een boot. Aangekomen in Byron Bay werden we al opgewacht en was er al een hostel voor ons geboekt. Erg jammer van het weer, maar een fantastische beleving. Op zo'n moment kom je erachter dat een leuke, goede groep erg belangrijk is voor de sfeer (die ondanks de vele regen nog super was!). 's Avonds met de hele groep gezellig afgesproken in een hostel om een biertje te drinken.

Zaterdag 25 februari zijn we naar de Australia Zoo geweest (van de beroemde Steve Irwin). Een leuke dierentuin, wel had ik er meer van verwacht.

Vsndaag een rustdag om dingen te regelen, morgen vertrekken we richting Rainbow beach. Vanaf Rainbow beach vertrekken we dinsdag naar Frasier Island. Hier blijven we 2 dagen & 1 nacht. We gaan hier in een 4x4 het eiland verkennen.
Vanaf Frasier Island gaan we door naar de Whit Sundays, een eilandengroep. Hier stappen we op een grote, mooie zeilboot waar we 3 dagen mee gaan varen. Ook blijven we 2 nachten erop slapen. We eindigen daarna op Airliebeach. Voor de geinteresseerde is het denk ik erg luek om deze 3 plaatsen eens op te zoeken op Google. Ik heb er enorm veel zin in! Deze tocht doe ik nog met de Friezen die daarna weer richting het zuiden vertrekken. Zelf wil ik op zoek naar werk in die buurt. Waarschijnlijk wil ik vertrekken naar Bunderberg voor werk.

Mijn planning is helemaal veranderd, ik was van plan om na de kanoetrip terug te gaan naar Brisbane om werk te vinden en vervolgens naar Nieuw Zeeland te gaan. Nu is het plan om later naar Nieuw Zeeland te gaan en eerst de oostkust af te reizigen. De oostkust is erg mooi, maar ook erg duur. Het geld vliegt letterlijk & figuurlijk weg! Daarom vind ik het ook fijn dat ik al een aardig stuk ben opgeschoten langs de oostkust, maar wel de hotspots heb meegemaakt.

Het backpacken bevalt mij prima. Ik heb al heel veel leuke, interessante mensen ontmoet. Je ontmoet mensen, leert ze kennen, gaat activiteiten met ze ondernemen en vervolgens moet je weer afscheid van ze nemen en opnieuw beginnen. Dat is jammer, maar een deel van het backpacken.

Helaas lukt het niet/ nauwelijk om foto's up te loaden. Ik zal proberen een aantal leuke foto's bij het verslag te plaatsen. Mocht dit niet lukken dan zal ik het zo snel mogelijk weer proberen.

Groep 8a, de foto van het shirt komt er ook aan, beloofd!

Tot zo ver het verslag, leuk dat jullie me volgen!

Groet uit het (nu) zonnige Noosa Heads (oostkust van Australie)

(sorry voor mijn spelfouten in woorden, de trema knop werkt niet op deze computer)

  • 26 Februari 2012 - 07:41

    Ivar:

    Top man, klinkt allemaal goed en mooie foto's! Geniet ervan!

  • 26 Februari 2012 - 08:40

    Danielle:

    Gaaf verhaal weer hoor! En zo herkenbaar! Vooral het intensief optrekken met mensen om daarna weer afscheid te nemen.
    Veel plezier nog! Hopelijk kun je snel werk vinden.

  • 26 Februari 2012 - 08:57

    Hendrik Leijenaar:

    He Nikos,het is volop genieten lees ik wel.Jammer van de kanotocht maar ja veiligheid voor alles.Hopelijk geeft het missen van je paspoort geen problemen.is opsturen geen optie.Je had het ook over werken,er zal toch wat verdiend moeten worden vroeg of laat.Iets in de Horeca of misschien les geven de buurtsuper zou ook nog kunnen.Wij hebben inmiddels onze jaarlijkse kroegentocht ook al weer gehad;Stavoren,Koudem en Oudemirdum,was weer erg gezellig.Pietsje maakt met een vriendin op dit moment een Cruise,Egypte,Israel en Jordanie.Ik had afgelopen week vakantie en was samen met Lowie thuis.Tot het volgende reisverslag Gr ut Sleat.

  • 26 Februari 2012 - 09:25

    Trientsje:

    Hoi super dat je zo geniet en steeds leuke nieuwe mensen ontmoet.Ja het geld moet rollen maar dat kan ook te snel gaan :-0 Dan maar ff zien als je tijdelijk wat kan verdienen want er is natuurlijk nog veel meer te beleven daar.
    Tot horens Trientsje xx

  • 26 Februari 2012 - 12:50

    Jelle De Jong:

    Hee Nikos,

    Gaaf man, wat je allemaal meemaakt. Ik wordt al jaloers als ik naar het weer kijk op de foto's. Van mij mag hier het voorjaar ook wel weer beginnen! Echt mooi dat je het zo naar je zin hebt daar, geniet van deze once-in-a-lifetime experience!

    Groeten Jelle en fam.

  • 26 Februari 2012 - 13:04

    Hanna:

    Nikos je zocht toch niet om Herre in de zoo
    gr. H en H

  • 26 Februari 2012 - 16:58

    Tessa:

    Nikos! Wat weer een mooi verhaal.. al een échte backpakker aan het worden haha! En Jelte ook al gemeet zie/lees ik, gezellig! Geniet van de verdere reis!

    Xx Tessa

  • 27 Februari 2012 - 07:45

    Marike:

    Hoi Nikos,

    Wat weer leuk om dit verhaal te lezen en indd erg herkenbaar. Ook ik heb het surfkamp gedaan, erg gezellig en fantastisch als het lukt. Ook wat nog op je planning staat is allemaal geweldig: Frasier Island en Whitsunday Islands, geweldig, hopelijk wordt je niet beroerd op zeilboot. Geniet nog maar verder en succes met werk zoeken!
    xx Marike

  • 27 Februari 2012 - 12:10

    Folkert Altena:

    He pik,

    Geweldig dat je het zo naar je zin hebt. Miss wel handig andere keer je paspoort niet te vergeten haha.

    groetjes

  • 27 Februari 2012 - 18:57

    Susanna Siemonsma:

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! en heerlijk mooi weer, hier wel wat anders. Geniet er van!
    Groetjes

  • 29 Februari 2012 - 14:21

    Sjouke:

    Hey Nikos jonge!
    Mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar. Hoeven we niet bang te worden hier omdat je daar misschien wel je hele leven gaat blijven? Aan de andere kant zou dat wel een mooie vakantiebestemming voor ons zijn natuurlijk! ;)

    Geniet ervan daar en doe het rustig aan met de Auzzie-dames.

    Ciao

  • 03 Maart 2012 - 10:33

    Siepie:

    Hoi Nikos,
    Wat maak je een geweldige reis, ik ga even kijken op Google waar je rond hangt!Ook leuk dat je met anderen in je memmetaal kunt spreken, onze voorjaarsvakantie was mistig en vlug om.
    6 maart staken we in A,dam inde Arena voor Passend Onderwijs, alles ok op school! gr. Siepie

  • 03 Maart 2012 - 10:51

    Bert:

    Hoi Nikos,

    Leuk om je op deze manier te volgen. Je reisverslag maakt wel duidelijk dat je hele mooie dingen mee maakt. Geniet maar goed! Groeten uit Balk


  • 05 Maart 2012 - 15:54

    Folkert:

    He jonge mooi dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Nikos

Actief sinds 18 Okt. 2011
Verslag gelezen: 750
Totaal aantal bezoekers 34211

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 25 Januari 2013

Goodday mate!

Landen bezocht: