No worries - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nikos Leijenaar - WaarBenJij.nu No worries - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nikos Leijenaar - WaarBenJij.nu

No worries

Door: nleijenaar

Blijf op de hoogte en volg Nikos

01 Juni 2012 | Australië, Darwin

G'day!

Even een kleine update van wat ik de laatste tijd heb gedaan, wat ik nu doe en wat mijn plannen zijn!

Op het moment zit ik al meer dan 16 weken in Australie. Op het moment zit ik ook alweer een aantal weken in Darwin.
Ik heb hier een baan gevonden. Mijn baas heeft 3 bedrijven wat betekent veel uren! Elke week maak ik tussen de 60 en 75 uren. Het is een goede baas, elke week krijg ik braaf mijn geld. Omdat ik toch een Nederlander blijf heb ik hier een fiets gekocht om naar mijn werk te kunnen gaan. Ondertussen ben ik al een slot verder en wat verlichting en is mijn fiets al 2 keer 'verdwenen'. Gelukkig vinden we hem elke keer nog terug!

Ik blijf hier tot begin augustus om geld te sparen. Dat geld heb ik op het moment echt nodig om weer verder te kunnen reizigen.

We zitten al de tijd in Darwin al met een hele leuke ploeg mensen, waaronder een leuke groep Nederlanders. De afgelopen weken heb ik een kamer gedeeld met 3 Ieren. Prima lui, veel pret gehad. Soms gaat er eentje weg en er komt er weer eens even eentje iemand bij. Zo hebben we met zijn allen koninginnedag hier gevierd, met zijn allen leuke stapavondjes gehad en zijn we een dag wezen scooter huren etc. Scooters huren was erg leuk, was het niet dat ik na 2 uur al een parkeerboete had. Verder zou ik ook niet Nikos heten om een paar uur later op een andere scooter te rijden en zelf met de scooter onderuit val. Boete van 50 dollar, schade aan de (nieuwe) scooter van 170 dollar, was uiteraard weer een groot succes! Wel veel pret gehad!

We hebben geprobeerd om hier een appartement te regelen, dit is niet gelukt. Voorlopig blijf ik nog ff in de hostels rondhangen en ondertussen toch stiekem nog op zoek naar wat anders.

Begin Augustus vertrek ik richting Bali en Lombok voor 3/ 4 weken. Hier rondreizigen en eindelijk weer surfen!

Als ik ergens in September weer in Australie aankom ga ik de westkust van Australie bekijken. Van Darwin tot Perth. Vanaf Perth moet ik op de een of andere manier (misschien via de Ayers Rock?) naar Adeleide zien te komen. Vanaf Adeleide wil ik met een auto naar Melbourne reizigen. Vanaf Melbourne wil ik naar Brisbane om vervolgens medio November richting Nieuw Zeeland te gaan. Hoelang ik hier wil blijven weet ik niet.

Vervolgens weer terug naar Australie en waarschijnlijk zit mijn reis er dan op.

Mijn vlucht naar Amsterdam heb ik van de week omgeboekt naar Februari 2013. Dit hoeft niet te betekenen dat ik dan pas terug kom.

Foto's van hier heb ik op het moment niet bij de hand, deze zal ik later aan het reisverslag toevoegen.

Uiteraard ben ik veel dingen vergeten te vermelden, maar het belangrijkste heb ik vermeld.

Ik vermaak me prima in Australie, op sommige dagen wil je graag terug maar we blijven hier nog even lekker genieten.

Gelukkig hoor ik van een heel aantal mensen vaak wat vanuit Nederland. Dit vind ik erg leuk, bedankt!

Take care!

• 01 Juni 2012 - 05:22

Tobias:

zo te lezen vermaak je nog prima;)

• 01 Juni 2012 - 05:49

Hieke:

hoi mooi dat je je zo vermaakt wens je veel zon en geluk toe Met de pnkster was het hier heet en nu is het hier weer herfst hoor de groetjes

• 01 Juni 2012 - 06:36

Jenny:

Heeey Nikos!!

Heerlijke verhalen!
    Geniet ervan!

• 01 Juni 2012 - 06:47

Trientsje:

Heel leuk om zo weer even te lezen wat je zoal daar allemaal doet.Geweldig.Mooi dat je nu even goed kan sparen om zo weer verder van je avontuur te kunnen genieten.De plannen zijn in ieder geval goed en je bent er nu dus neem het ervan .

xxTrientsje

• 01 Juni 2012 - 07:09

Tessa:

Jaloerssss!!!

• 01 Juni 2012 - 07:19

Hait En Mem:

we horen geregeld wat van je maar een reisverslag kyken we altyd naar uit
    bly dat het je goed gaat en dat je nog veel plannen hebt
    Nikos het ga je goed en geniet van alles wat je doet
    dikke tuut van hait en mem en een poot van benjii

• 01 Juni 2012 - 07:32

Kelly:

Nikos, wat een geweldige plannen! Super dat je dat zo doet! Hopelijk kan je lekker sparen en veeeeuuuulll $$$ verdienen! Pas goed op jezelf, en die plannen van jou... die veranderen misschien toch nog 10x ;) No plan is the best plan!
    Geniet ervan!!

• 01 Juni 2012 - 07:48

Doreth:

Nikos,

Weer een heeerlijk verhaaltje met zo te lezen nog genoegggggg plannen voor de komende weekjes & maanden;) Ohhh wat een heeeerlijk vooruitzicht zeg:D! En nog eventjes lekker wat centjes verdienen..dan kunde t ook mooi besteden tijdens 't rondreizen, ieaaal;)!! Wel voorzichtig met je scooteravontuurtjes he... dan is de fiets idd toch wel veiliger...als ie tenminste niet gejat wordt:p!!
    Veel liefs & Take care!

Liefs, Do

• 01 Juni 2012 - 08:52

Jelle:

Hee harde werker! Respect man, dat je zulke lange weken maakt om je reis te kunnen vervolgen. Geniet nog maar even mooi van deze "once in a lifetime experience"!

Gr. Jelle en fam.

• 01 Juni 2012 - 09:24

Nick:

Mooi om te lezen met name omdat ik weet hoe Darwin is. Waar werk je precies? Ga je weleens met de fietstaxi naar huis haha? Crazy lui daar igg.

• 01 Juni 2012 - 10:23

Marike:

Nikos, Geweldig hoe je je daar redt en plannen maakt, mijn ervaring is ook dat de plannen steeds weer veranderen, maar dat maakt niet uit, fijne vooruitzichten en je gaat echt alles bekijken en doen daar, super! Geniet er nog lekker van, want als je eenmaal hier bent, doe je het niet weer!
    Enjoy and have fun mate!
    xx

• 01 Juni 2012 - 12:44

Jan De Vries:

Mooi verhaal van alles wat je mee maakt. Zo zie je een deel van de wereld, maar weet je meteen ook hoe het mensdom ergens in elkaar steekt. Ik hoop dat je met de verdiensten en de hele lange werkweek uit de voeten kunt en ook nog tijd over hebt om je vrije tijd op een volwaardige en prettige wijze in te kunnen vullen.

• 01 Juni 2012 - 13:30

Caro Lien:

He wat een herkenbaar verhaal. Veel plezier en toch ook....
    Langer wegblijven dan gepland
    We treffen elkaar niet want we komen op 23 juli aan in Sydney en aan dan de oostkust langs naar Cairns om op 2 augustus weer op het vliegtuig naar huis.In een 4 persoons camper en syb en een vriendin met hun eigen "camper". We hebben je verslagen tot nu toe met veel plezier gelezen en hebben er veel van opgestoken. Heb je nog meer leuke tips? Door jouw verhaal krijgen we er alleen maar meer zin om te gaan!!!!!!!
    Veel plezier verder
    groetjes Yfke en Caro Lien

• 01 Juni 2012 - 15:20

Sietske :

He Nikos! Wat een avontuur zeg! Veel plezier nog!

Groetjes,

Sietske de Vries

• 01 Juni 2012 - 15:20

Sietske :

He Nikos! Wat een avontuur zeg! Veel plezier nog!

Groetjes,

Sietske de Vries

• 01 Juni 2012 - 17:08

Stien:

he nikos

fijn te lezen dat het goed met je gaat en leuk dat het allemaal lukt daat in australie en dat je je prima vermaakt ook is het fijn dat je een baan hebt zodat je kunt sparen ik zou zeggen geniet er nog lekker van succes met alles en ik zie weer uit naar je volgende verslag

gr stien

• 01 Juni 2012 - 17:33

Hendrik Pietsje Lowi:

hoi wereldreiziger

dat is weer iets anders 60tot 80 uur per week werken, en wij maar klagen met onze 25 urige werkweek! maar ja klagen hoort bij ons nederlanders. lowie, albert en ik zijn nog even naar berlijn geweest voor 3 dagen. als je thuis bent , echt het is een aanrader hoor... maar ja tegen BALI kan niets op!! pas goed op jezelf!!

gr fan us allegear

• 01 Juni 2012 - 19:13

Danielle:

Leuk om te lezen dat t goed met je gaat.

Wel jammer dat je in juli en augustus niet in Oz bent, dan ben ik er namelijk wel. :-)

• 01 Juni 2012 - 19:23

Ilona:

He Nikos,

Wat weer een belevenissen. Grappig, dat scooteravontuur. Smakelijk om gelachen. Have fun in the sun.

Gr. Ilona

• 02 Juni 2012 - 05:26

Nikos:

Ola!

Leuke reacties! Bedankt!!

Ik werk bij de skiclub, een soort strandpaviljoen, de RSL een casino/ eetgelegenheid waar veteranen komen en bij Jebfab. Daar maak ik sandwiches die je hiero in de supermarkt/ benzinestations koopt enzo :)

• 03 Juni 2012 - 15:02

Thomas:

Hey Nikos, niet overwerkt raken !!!!!!

• 12 Juni 2012 - 09:15

Siepie:

Hoi Nikos , wel een beetje aan de late kant, maar niet vergeten!
    Zo te lezen gaat het je goed en dat is mooi, groep 8 is op kamp geweest, prima geslaagd en mooi weer, nu de laatste weekjes nog, het gaat vlug, 3 weken geoefend met MI kaarten, ging goed.
    Gister nog even een bezoekje gebracht aan mijn zoon, gaat vandaag naar Griekenland, vakantie, Tût fan mem no!
    Werk se en dan maar weer verder leuke dingen doen, dat zit wel goed met jou, groetjes

• 18 Juni 2012 - 13:53

Rudi Roelevink:

het is alweer een tydje geleden hier alles goed mooi dat je het zo naar de zin hebt het is hier nog geen zomer geniet er maar van je doet het maar 1 keer Nicos de groeten van Leo en Rudi

• 10 Juli 2012 - 14:45

Hait En Mem:

He Nikos mooie plaatjes man,maar wie ligt daar op de grond met die scooter?

• 16 Juli 2012 - 00:06

Tom Van Schooten:

Ha die Nikos,

Wat een leuk verhaaltje weer om te lezen. ALles mooi dat het goed gaat en dat je lekker kan werken! Ik heb mijn plannen verder uitgestippeld en ik ga naar Cairns. Ik ga jullie dus niet opzoeken in Darwin. Helaas... Maar ik kom ook graag een keer naar Friesland hoor. Haha. Mooie schuiver heb je gemaakt met je scooter! Echt iets voor jou.

Heel veel plezier nog en we houden nog wel contact via de sms.
    Adios

• 01 Augustus 2012 - 21:28

Hoi Nikos:

Hoi Nikos,
    Ik ha dyn ferslagen al in pear x lêzen. Hartstikke moai watsto dêr allegear dochst. Bin benijd wat de kommende moannen bringe sille. Australië, Bali, Australië, Nij Sélân, Australië en dan sa rûn febrewaris 2013 wer nei Nederlân. Ik fyn it skitterend. Do dochst it mar goed.

Groetnis, Siete

• 01 Augustus 2012 - 21:29

Siete Horjus:

Hoi Nikos,

No wit ik pas hoe ik in stikje delskriuwe moat. Sa giet dat somtiden...