Fraser Islands & Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nikos Leijenaar - WaarBenJij.nu Fraser Islands & Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nikos Leijenaar - WaarBenJij.nu

Fraser Islands & Whitsunday Islands

Door: nleijenaar

Blijf op de hoogte en volg Nikos

07 Maart 2012 | Australië, Airlie Beach

G'day!

Tijd voor weer een verslag!

Maandag 27 januari vertrokken richting Rainbow Beach. Deze dag hadden we tevens een intro van de Fraser trip.
De volgende dag begon onze trip. Eerst de auto's inladen, chacken etc. We rijden in een Toyota Landcruiser, een mooie auto! Eenmaal aangekomen op Fraser Island ons kamp opgezet, we sliepen zo'n 50 meter van de oceaan af, prachtig! Hierna zijn we naar Lake Mc Kenzie geweest. 's Avonds de zon onder zien gaan vanaf het strand van Fraser. Volgende 2 dagen hebben we ook van alles gezien en gedaan. Ook hebben we dingo's en slangen gespot. Bij het afwassen 's avonds in de oceaan liepen de dingo's om ons heen. Tevens zijn we bij het wrak van de SS Maheno geweest.
Donderdag was alweer de laatste dag op het eiland. Weer op prachtige plaatsen geweest. Helaas heeft onze auto het deze dag ook begeven bij het afrijden van de pont. De dag ervoor had ik wat met de auto 'gespeeld' waardoor er al wat lampjes gingen branden. Volgens de leiding konden we wel door rijden. De laatste dag hebben we de auto steeds aan moeten duwen, haha! Na aankomst in Rainbow beach, het schoonmaken van de auto etc. stond gelijk onze volgende reis te wachten. Vrijdag moesten we namelijk al in Airlie Beach zijn (977 kilometer verderop) In totaal hebben we hier zo'n 17 uur over gereden. Een lange reis!

Zaterdag is onze reis begonnen naar de Whitsunday Islands. 14:40 vertrok onze boot, 'de New Horizon'. Aan boord 32 mensen. We hadden een leuke groep en hebben veel pret gehad. Deze dagen waren echt top! Hele dagen met de boot op de oceaan, zwemmen, snorkelen etc. We hebben meerdere keren gesnorkeld, een prachtige onderwaterwereld! Heb een haai zien zwemmen, zeeschildpad gezien en een pijlstaartrog gezien bij de Whitsundays. Ook de boot was prima! Groot genoeg, gezellig en alles aan boord. We hebben 2 dagen de zon onder zien gaan op een boot in de oceaan, fantastisch! 's Ochtends ontbijt op de boot die ons weer naar de mooiste spots bracht.
's Avonds hadden we met zijn allen nog een afscheidsparty en hebben we met zijn allen gegeten. Een prachtig ervaring!

Ook hebben we het erg getroffen met het weer. Ook omdat een deel van Australie (zo groot als Frankrijk!) op het moment overstroomt is. Hier heb ik gelukkig geen last van gehad.

Dinsdag 6 maart zijn de 3 friezen waar ik mee heb gereisd vertrokken richting Sydney om vervolgens richting Tasmanie te gaan. Jammer want we hebben veel leuke dingen gedaan en veel pret gemaakt! Nu is het dan ook voor het eerst in Australie dat ik er alleen voor sta.
Op het moment ben ik druk met het zoeken van een baantje. Vanochtend met een local gesproken die mij vertelde dat het slim was om vanmiddag naar de lokale zeil club te gaan. Elke woensdag kun je hier met de club mee zeilen in een wedstrijd, op die manier contacten leggen en misschien een baantje vinden! Vanmiddag dus van plan om daar naartoe te gaan.

Wat mijn plannen nu precies zijn weet ik niet... het hangt er vanaf of ik werk kan vinden & waar...

Ik houd jullie op de hoogte!

Groet uit Airlie Beach

  • 07 Maart 2012 - 07:55

    Hait En Mem:

    nikos jonge het is allemaal geweldig

  • 07 Maart 2012 - 12:15

    Sybrechtje:

    Waauw mooie fotos Nikos! Succes met een baantje zoeken!!

  • 08 Maart 2012 - 08:57

    Marike Feenstra:

    Nikos,
    Ik krij de kriebels fan dyn foto's en ferhaal. Ik wol sa wol de foto ynspringe. Self foen ik fraser en whitsundays echt top,w ol hast de moaiste plakjes fan Australie, fan wot ik sjoen he dan, en de Great Ocean Road en Tasmanie!
    Sukses mei wurk siekje, en geniet der fan! Echt!
    Groet Marike

  • 08 Maart 2012 - 12:48

    Hette Ramon Iemke-A:

    Hallo master heeft u all een mooie auto uitgekozen zo ja dan krijgt u van ons plazante weken toegewenst.

    groetnis, de kids

    P.s. wel een souvinier mee nemen !!!!

  • 08 Maart 2012 - 12:48

    Ramon:

    aaaaaaaah master!

    hoe ist der?
    mooi dat meester een mooie auto heeft gevonden!
    maar we moeten ook es bellen met de klas toch?
    leuk dat meester ook de t-chirt aan had op de foto ik hoop dat meester en de mensen daar hem leuk vind.

    groetnis. Ramon!

    'p.s wel een souvenier mee nemer voor de kids

  • 08 Maart 2012 - 12:50

    Hette :

    heuj leuk van die t- shirt

    groetnis hette

  • 08 Maart 2012 - 12:52

    De Kids :

    P.s. geen autstalie,s drop als souvinier

    P.s, Antwoord op ramon,s reactie

    Groetnis, De kids (Iemke - Ramon - Hette)

  • 08 Maart 2012 - 12:58

    Maaike:

    leuk dat meester ook ons t-shirt heeft aangedaan

  • 08 Maart 2012 - 12:58

    Jasper Van Dijk:

    Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, meester,
    Is er nog daar wel tijd over en komt die man die uit Nederland komt nog wel toe aan zijn hobby.

    In welk geval dan ook wens ik meester het beste van het beste en natuurlijk ook het werk is niet onbelangrijk. uiteraard hoop ik dat meester toch weer een keer naar Nederland terug komt.
    Hier gaat het goed. We zijn bezig om een film te maken en ik ben de regisseur. Zodra deze film op internet te vinden is komt meester dit als eerste te weten.

    Jasper van Dijk

  • 08 Maart 2012 - 12:59

    Klaas:

    succes

  • 08 Maart 2012 - 13:02

    Sjoerd Boersma:

    ha beste Nikos,

    Ik wenskje (master) een beste tijd ta.
    Ik zo maar net een te zwiere baan nime want dan is het ik hast net meer een vakansje.

    groetnis,

    Sjoerd

    en ik nog een bietsje namens de klose


  • 08 Maart 2012 - 13:03

    Veerle:

    Hallo meester Nikos!

    Vandaag krijgen we de uitslagen van de CITO toets mee naar huis.....Spannend!

    In April gaan we naar het Kazematten en naar zwembad Joure!
    Jammer dat meester niet meegaat!
    Maar meester kan lekker in de grote oceaan zwemmen van Australië!

    Ben wel een beetje jaloers.....We hebben met de klas de foto's bekeken, we waren erg entousiast! En super leuk dat meester het T-shirt aanhad!

    Groetjes Veerle,

    P.s eigenlijk willen we de achterkant van meesters T-shirt ook wel zien, maar als dat niet lukt is het niet erg!

  • 08 Maart 2012 - 13:04

    Veerle:

    En nog heeeeel veel plezier daar in Australië!

  • 08 Maart 2012 - 13:04

    Henk :

    succes

  • 08 Maart 2012 - 13:05

    Anton:

    noo master nikos ik he opnammen dat meester het hartstikke leuk is in het backpackersleefentje. ik wo het tink ik letter ek wol dwan ot ik er de kans voar krij

    ik weenskje meester nog een hiele leuketijd ta

    ut beste master nikos

  • 08 Maart 2012 - 13:06

    Suzanna:

    heey meester

    hoe is het daar? ik hoop leuk...
    fijn dat meester nu in een leuk hostel. En wat knap dat meester op het surfboard kon blijven staan(dat is al een hele kunst!) ik hoop dat meester lekker brui word en nog heel veel plezier beleeft.

    groetjes van suzanna

    ps: meester moet maar snel weer zijn paspoord terug vinden! haha

  • 08 Maart 2012 - 13:06

    Rixt:

    hee meester
    hoe gaat het daar al meer kangaroes gezien? bij ons is alles goed we krijgen zo meteen cito uitslagen. en heeft de haai meester niet aangevallen? en doen dingo,s ook eng?? we hebben het hier erg gezellig met meester martin maar meester was ook supppper leuk. hoelang wil meester gaan werken??
    doei!!! gr rixt

  • 08 Maart 2012 - 13:08

    Thom :

    heey meester nikos ik heb begrepen dat meester het backpacken geweldig vind (mooizoo)

    groetjes thom

  • 08 Maart 2012 - 13:09

    Gosse:

    goeie ut beste

  • 08 Maart 2012 - 13:09

    Rienk:

    he meester
    hoe ist hier, in Balk is alles goed. we zijn bezig met de spreekbeurt. en we krijgen vandaag de CITO uitslach mee... spannend
    en is het spannend om een kangeroe te zien.
    het is erg leuk met meester marthin, maar ik mis meester ook wel.
    klinkt stoer om in een 4x4 te rijden.
    meester heeft leuke foto's op zijn profiel gezet. vooral die met het T-schirt. mooie witte stranden en heel erg blauw water. (ik krijg nu al zin om te gaan backpacken) en snorkelen in het mooie blauwe water. en is het water daar 25 graden. (dat zij meester marthin)

    gr. rien en hopelijk tot gauw weer in Balk.

  • 08 Maart 2012 - 16:03

    Rudi En Leo:

    weer een mooi verhaal
    de foto,s er by
    heel leuk het gaat te zien heel goed met je
    gr van ons

  • 08 Maart 2012 - 20:29

    Ilona:

    He Nikos,

    Heerlijk om bij weg te zwijmelen........
    Succes met je zoektocht naar werk.

    Gr. Ilona

  • 10 Maart 2012 - 09:52

    Tessa:

    Nikos jonge! Hahah, ik ha de oare reacties al even lezen, machtig al dy reacties fan dy bern!
    Hast wer in super moai ferhaal, oooh bin echt jaloers! Giest ek nei Magnetic Island? Net djoer, en wol súper moai! Ik hoop foar dy datst gau in baantsje fynst!

    Xx Tessa

  • 11 Maart 2012 - 07:52

    Hendrik, Pd Lowie :

    ik heb je verslag en foto's weer gezien. wat een prachtige wereld! en afwassen tussen de dingo's dat maken wij op camping de wigwam niet mee ! nog bedankt voor je kaart nikos! we volgen je, veel succes met het vinden van werk..

    groetjes! hendrik, pietsje en lowie

  • 13 Maart 2012 - 07:59

    Tom Van Schooten:

    Hi Nikos,
    How're u doing today?
    Wat een geweldige foto's heb jij geupload op je blog. Ik heb wel flinke verhalen geschreven, krijg alleen de foto's niet geupload, omdat het internet te sloom is. Lekker weer.
    Zo te zien geneit je behoorlijk, ik wil die boottocht op de Whitsundays ook doen, Prachtig!

    Ik ben nu op weg naar Perth, zijn nu in Western-Australia. Heel gaaf dat we over de Nullarbor zijn gegaan, is echt een ongelooflijk lang stuk! Af en toe langs de weg een emoe gezien, maar je komt echt helemaal niemand tegen.

    Ik heb je nog geprobeerd te bellen, maar je neemt niet op. Waarschijnlijk zal je met dat stomme Global Gossip geen bereik hebben! Is je baantje nog gelukt op de vissersboot? Hoop van wel!

    In Perth ga ik familie bezoeken, en daarna hoop ik daar een baantje te zoeken, alleen om de ervaring daarvan op te doen. Het schijnt dat hij een eigen bedrijf heeft, dus hopelijk kan ik daar aan de slag!

    Veel plezier en we houden contact!

    Have a G'day.

  • 19 Maart 2012 - 10:38

    Siepie:

    Hallo Nikos, mooi waar yn Fryslân, de sinne docht syn best en wy binne der bliid mei!
    Wil wel een schilderij voor je maken van een zonsondergang van de eilandengroepen, heb ze opgezocht op internet, kaarten op school ontvangen!
    Mooi kleurtje krijg je al, genieten en succes met het zoeken van een baantje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Nikos

Actief sinds 18 Okt. 2011
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 34200

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 25 Januari 2013

Goodday mate!

Landen bezocht: