Cairns - Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nikos Leijenaar - WaarBenJij.nu Cairns - Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nikos Leijenaar - WaarBenJij.nu

Cairns - Darwin

Door: nleijenaar

Blijf op de hoogte en volg Nikos

19 April 2012 | Australië, Darwin

Er is weer veel gebeurd, tijd voor een nieuw verslag met een aantal higlights!

Zoals ik verteld had zou ik werken op een vissersboot. Ik ben hier naartoe gevlogen, er is daar van alles gebeurt maar het kwam erop neer dat het verstandig was om hier niet te blijven. In Pompuraaw ben ik opgevangen door een Australische vrouw en daar ben ik het weekend gebleven tot ik het dorp uit kon worden gevlogen. Om een héél lang verhaal kort te maken, maandag ben ik weer terug gevlogen naar Cairns. Geen baantje en leuk wat geld lichter... Helaas, maar wel super om mijn vrienden & vriendinnen in Cairns weer te zien! Ik ben daarna nog een aantal weken in Cairns gebleven. Veel gezwommen in de lagoon en gezellige avonden gehad. Tevens druk op zoek naar een baantje, helaas wou dit in Cairns niet echt lukken.

We hebben met een groep een bus gehuurd en zijn naar de Daintree river geweest en Cape tribulation. Erg leuke, wilde krokodillen gezien en in één van de oudste regenwouden van de wereld geweest.

Omdat het in Cairns lastig is om werk te zoeken heb ik het besluit genomen om naar Darwin te gaan. Een aantal andere mensen die ik ken gaan hier ook heen, leuk! Omdat de vliegtickets duur zijn heb ik besloten om hier heen te gaan met een re-location camper. Een camper die binnen een aantal dagen op de volgende plaats van bestemming moet zijn, in plaats hiervan kun je de camper veel goedkoper huren. Op Gumtree.com.au (de Australische marktplaats) een advertentie gezet en 2 meiden (toevallig Nederlands) wilden graag mee.
Dinsdag 10 april zijn we vertrokken. Deze keer Cairns toch echt verlaten. Veel plezier in Cairns & de oostkust gehad! Vooral Cairns is een tópstad!
We gaan op reis met een mooie Toyota camper voor 4 personen. Een van de Nederlandse meiden had geen rijbewijs, de ander had al 6 jaar niet meer gereden (was een oudere vrouw die ook die kant op moest) Het kwam er dus op neer dat ik veel moest rijden. Van de Nederlanders uit Cairns een map met 50 cd's gekregen dus dat moet goed komen! Veel gereden, veel mooie plaatsen gezien. Lange wegen, soms reed je een halfuur of langer zonder een auto tegen te komen. Op deze wegen rijden grote vrachtwagencombinaties, genaamd 'Roadtrains', deze zijn langer dan 50 meter. Veel dode kangoeroes langs de weg gezien. Ook dachten we dat we een slang hadden overreden. Teruggereden en gelukkig bleek de blackheadded python nog te leven. Toen ik te dichtbij kwam haalde die naar me uit. We hebben geslapen op campings, bij de oceaan, bij mensen thuis etc. 's Avonds liepen de dingo's om ons heen om te kijken of er wat te eten was.
De eerste dagen hebben we veel gereden, zaterdag & zondag hadden we daarom tijd om leuke dingen te doen. We zijn naar Kakadu park geweest (grootste natuurpark van Australië) en naar Litchfield park geweest. Mooie natuur, gezwommen in watervallen en rotstekeningen van de aboriginals gezien. Zondag zijn we in Darwin aangekomen. In deze dagen hebben we zo'n 3750 kilometer gereden.

Na 2 dagen werk zoeken in Darwin heb ik al een baan en mijn gegevens bij veel andere bedrijven achter gelaten. Het goede seizoen begint hier bijna, dit betekent veel werk. Zaterdag begin ik bij het eerste baantje, een waterskiclub, samen met een meid die ik al kende. Ook al een paar andere sollicitaties gehad dus hopelijk kan ik de komende maanden leuk geld verdienen. Daarna een auto/ busje huren of kopen en richting de westkust!

Tot zover dit verhaal!

  • 19 April 2012 - 05:49

    Yvonne:

    bedankt voor je mooie verslag!
    We vinden het hier fijn om op de hoogte te blijven van meester Nikos.
    groetjes uit Balk

  • 19 April 2012 - 05:56

    Tom Van Schooten:

    Wat Ben ik blij dat je nog leeft. Gelukkig heeft die slang je niet te pakket kunnen krijgen. Veel plezier met je werk daar. Doe de groeten aan 'die meid'.


  • 19 April 2012 - 06:14

    Danielle:

    Leuk verhaal weer! Veel succes met werken.

  • 19 April 2012 - 06:17

    Alie:

    Haaa Nikos!

    Leuk om wer wat fan dyn avonturen te lezen!! Sukses by de waterskiclub! Fijn dast in baantsje fûn hast!

  • 19 April 2012 - 08:41

    Samantha:

    Hoi Nikos!

    Moaie ferhalen! Machtich, man! No efkes hurd wurkje en dan wer op nei it folgende! Wat in libben!

    Genytsje derfan!!

  • 19 April 2012 - 08:54

    Jelle:

    Hee Nikos,

    Mooi verhaal man. Ik zie al helemaal voor me dat je een meter in de lucht springt omdat die slang naar je hapt, haha. Werkse, en doe vooral niet rustig aan man. Geniet ervan!

    Gr. Jelle

  • 19 April 2012 - 12:32

    Lianne G.:

    He Nikos!
    Wow! wat in macht avontuur belibbesto sis! Ik soe dat ek wol wolle!
    En san camper liket my ek helemaal te gek! Heel soart succes mei dyn baantsje! Enjoy! Groetsjes Lianne

  • 19 April 2012 - 12:34

    Hait En Mem:

    He Nikos.
    Weer een mooi stukje jongen,en mooie fotos en nou maar weer volop er tegenaan,en natuurlyk genieten en succes met je werk.

  • 19 April 2012 - 13:24

    Tessa:

    Heej Nikos!

    Ik toch nog steeds wel erg benieuwd naar jouw cryptisch achtig omschreven verhalen van die vissersboot..! ;) Maar mooi dat je ondertussen al een ander baantje hebt gevonden, klinkt allemaal weer fantastisch! Enjoy!
    Xx

  • 19 April 2012 - 19:57

    H En H:

    Hoi Nikos
    wat een avontuur maar wees voorzichtig.
    en geniet maar volop werk ze en verdien heel veel. je verhalen zijn mooi spannend.

    groetjes

  • 20 April 2012 - 14:35

    Hait:

    Hest wat uthelle Nikos,mem wol ik al backpackke.

  • 20 April 2012 - 17:05

    Hendrik, Pd Lowie :

    wat een verhaal !je beleeft meer dan wij hier in sloten....gelukkig hebben wij een bremer wildernis zonder slangen! het ga je goed Nikos pas goed op jezelf he?

  • 23 April 2012 - 10:24

    Siepie:

    Hoi Nikos, wat een reis van je leven, met al die leuke dingen elke dag gaan de weken vlug om, geweldig de Road train!
    Op school bezig met voorbereiding project mi, ziet er al mooi uit.
    k'Heb weer genoten van je verslag, groetjes

  • 28 April 2012 - 15:52

    Hieke :

    hoi nikos het ga je goed met alles en groetjes van piet en hieke

  • 28 April 2012 - 15:54

    Hieke :

    leuk om te lezen dat je mem ook al backpakken wil wwhhaaa

  • 01 Juni 2012 - 19:37

    10eke:

    Hé Nikos, mooie verhalen man en ook wel érg veel pech af en toe hé? Gelukkig nu lekker veel werken - komt het geld weer met "bakken" binnen!! Hier in Balk gaat alles z'n gangetje wat. Pinkstermaandag met veel gefiets en gebrom natuurlijk en verder hier ook "bloody hot" geweest. Nu weer wat koeler, suver even lekker! Zo te horen geniet je lekker daar en nu dus op naar Bali. Daar zijn wij ook geweest, helemaal leuk! Snorkelen in Amed is prachtig! En verder lekkere massages voor weinig - nee niet met happy end!! Maar doen ze misschien voor jou wel?! groetjes van alle fitnessvrienden van Universal Gym en enjoy!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Nikos

Actief sinds 18 Okt. 2011
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 34202

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 25 Januari 2013

Goodday mate!

Landen bezocht: