De eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nikos Leijenaar - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nikos Leijenaar - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: nleijenaar

Blijf op de hoogte en volg Nikos

14 Februari 2012 | Australië, Sydney

Hallo allen!

Mijn eerste week zit er alweer op! Dinsdag 7 februari ben ik vertrokken van Schiphol. Via Bangkok & Tapei ben ik donderdag 9 februari om 12:15 plaatselijke tijd geland. We hebben een fijne, vermoeiende vlucht gehad en in Taipei hadden we een erg luxe hotel.

Eenmaal aangekomen in Sydney werden we opgewacht door Australian Backpackers. Met de hele groep (20 personen) hebben we vervolgens een sigtseeing door Sydney gedaan. Zo hebben we gekeken bij het Operah house en bij de Harbour bridge. Dezelfde avond hebben we in de Backpackers lounge papierwerk geregeld. Hierna hebben we een barbecue gehad op het dak van een ander hostel waar we werden vergezeld door een aboriginal.

De vrijdag hadden we een relaxt dagje. Dit was fijn, velen waren toch vermoeid van de reis. Een erge jetlag heb ik gelukkig niet gehad. We hebben deze dag een bankrekening geopend en hebben gekeken hoe hier auto's te kopen en/ of te huren. Leuke eraan is dat we naar een parkeergarage hier zijn geweest. Dit is in Sydney de enige plaats waar mensen auto's aan elkaar mogen verkopen. Erg leuk, allemaal backpackers met oude auto's en allerlei spullen die wachten op een koper.

De zaterdag was een hele mooie dag. We zijn naar de blue mountains geweest. We hebben het erg getroffen met het weer. Helaas kan ik geen foto's uploaden ik geen foto's kan uploaden via deze computer. Binnenkort zal ik wat foto's online proberen te zetten. Ook hebben we deze dag voor het eerst een kangaroo gespot. Tevens hebben we in de steilste trein van de wereld gezeten.

Zondagochtend zijn we eerst naar de botanic gardens geweest, een erg mooi park in Sydney. Hierna hebben we een havencruise gedaan door de haven van Sydney. Erg mooi! Halverwege zijn we uitgestapt en in Watson's bay gekeken. Hier hebben we gezwommen etc. Dit was tevens de laatste dag dat de groep compleet was. Daarom zijn we deze avond met de hele groep uit eten geweest, erg gezellig! Na deze dag valt de groep helaas uiteen. Een aantal mensen hebben een auto gehuurd en zijn al weg. Anderen blijven nog een paar dagen.

Gisteren heb ik een surftrip gedaan. Erg leuk! We hebben 2x 1,5 uur les gehad. En ik kan je vertellen, het is gelukt! 3 keer heb ik 'gesurft', erg leuk! We zaten op een erg mooi strand aan de oceaan, echt genieten! Eerst met een bus een uur rijden, hier werden we opgehaald door een 4x4 en kon het feest beginnen.

Vandaag is een regeldagje. Wel hebben we eerst een tour door Sydney gedaan met een paar overgebleven mensen van de groep. Daarna naar de wasserette geweest. Straks de tas inpakken en dan vertrek ik morgen uit Sydney. Sydney is een hele mooie stad, maar ook erg duur. Ik moet daarom ook echt op mijn centen nu al letten!

Morgenochtend word ik opgehaald samen met 2 mensen van de groep. Ook een klasgenoot van de Pabo die zich in Sydney bevindt gaat mee. Ik vind het erg fijn om nu nog niet helemaal 'alleen' te zijn. Het is fijn om nog een aantal dagen met bekenden op te trekken. Om 06:45 worden we op het centraal station van Sydney opgehaald door een bus. Daarna moeten we zo'n 6 uur in de bus. Daar begint ons surfkamp, georganiseerd doro Mojo Surf (http://www.mojosurf.com/). Het surfkamp duurt 5 dagen en zal op 2 stranden plaatsvinden. Ik hoop dat ik na deze dagen echt goed kan surfen! De surftrip eindigt in Byron Bay op zondag. Volgende week woensdag ga ik mee op een canoe & hiking trip, dit is in Noosa. Hierna ga ik denk ik naar Brisbane op zoek naar werk. Ik hoop dat ik een leuk baantje kan vinden voor een aantal weken om weer wat geld te verdienen. Hierna vertrek ik denk ik richting Nieuw Zeeland.

Zo, in het kort even hoe & wat! Het gaat verder goed met me. Tot nu toe heb ik elke dag nog een kok gehad dus ik heb niet te klagen. Het hostel waar ik nu zit is wel prima. Met 8 mensen op een kamer, 6 nederlanders en 2 engelsen. Het hostel heeft weinig wc's en douches, de kakkerlakken lopen over de grond maar dat hoort erbij. Ik zal jullie op de hoogte houden. Hopelijk heb ik dan ook foto's.

Bedankt & tot ziens!

  • 14 Februari 2012 - 06:57

    Erik:

    Te gek Nikos.

  • 14 Februari 2012 - 07:02

    Danielle:

    Hey Nikos!
    Wat een gaaf verhaal!! Leuke dingen heb je al gedaan en ga je nog doen.
    Ik kom, samen mijn vriend, in juli/augustus ook weer die kant op. Misschien kunnen we wel meeten. ;-)
    Nou lekker genieten nog maar!
    Groetjes,
    Danielle (ook van de pabo hè)

  • 14 Februari 2012 - 08:11

    Tessa:

    Haaaa master!

    Zo, nog maar een week weg, en al super verhalen! Ik kan de aantallen 'erg leuk' en 'super' en weet ik het wat nauwelijks tellen in je bericht.. goed teken! Enjoy!

  • 14 Februari 2012 - 08:38

    Martijn Kruis:

    Ik ben blij dat je het naar je zin hebt.
    Ziet er mooi uit daar Nikos, geniet er van jongen.

  • 14 Februari 2012 - 09:16

    Marloes:

    Heeey Nikos!
    Wat fijn om te lezen dat het je nu al zo goed bevalt. Wat heb je al veel leuke dingen gedaan in nog maar 1 week. En heb gelachen om het feit dat alleen in een parkeergarage auto's aan elkaar verkocht mogen worden. Ik zie het al voor me in Leeuwarden hahaha!
    Al het beste Nikos en hopelijk lukt het wat met de foto's :)

    groetjes,

    Marloes

  • 14 Februari 2012 - 10:15

    Oeds:

    Klinkt goed Nikos. Het hostel waar de aborigonal was heb ik een aantal weken in gezeten! Die gast was wel een mooi portret maar kreeg niet de indruk dat het een echte abbo was ;)
    Je zet aardig vaart achter je avontuur, hopelijk volgen er snel meer verslagen.

    Groetenis, Oeds

  • 14 Februari 2012 - 10:25

    Hedwich:

    Heey Nikos!
    Leuk om te lezen dat je het al zo naar je zin hebt! Ben benieuwd naar je verdere verhalen. Succes met surfen;)!
    Groetjes

  • 14 Februari 2012 - 10:25

    Hendrik:

    Ha Nikos!

    Mooi dat je het zo naar je zin hebt! Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen!!!

  • 14 Februari 2012 - 12:40

    :

    Hallo Nico

    Fijn dat je het naar je zin heb, zo te lezen van je verhalen die Jan even heeft doorgestuurd aan mij.
    Je auto wordt morgen 15 febr. in de stalling gezet is nu de bedoeiing nadat hij een pots beurt heeft gehad. het dooit hier nu behoorlijk. gelukking voor je dat de 11steden niet is door gegaan het was hier wel heel gezellig allemaal. wat moet er nu gebeuren daar.

  • 14 Februari 2012 - 16:04

    Remco De Jong:

    Hey nikos jong!

    dat klinkt erg bekend in de oren die eerste paar dagen, byron bay ga je ook geweldig vinden jouw kennende!!!
    Als je in Brisbane bent en geen werk kunt krijgen dan moet je het even laten weten, dan zal ik wel even voor je horen bij Brett (mijn aussie maat die daar woont).

    Geniet eerst nog maar ff volop voordat je aan de bak gaat !!!

    hoor wel weer van je! groeten Remco

  • 14 Februari 2012 - 16:39

    Jenny:

    Hey!

    Klinkt allemaal fantastisch!!

    Geniet ervan!

  • 14 Februari 2012 - 18:08

    Rixt:

    heei meester
    we hebben de cito achter de rug. nu is het wachten op vakantie lekker uitrusen haha meester boft lekker in het warme australië (hier is de sneeuw net weg)
    doei rixt

    ps meester moet nog foto met het shirt er op zetten

  • 14 Februari 2012 - 18:40

    Hendrik, Pd Lowie :

    hoi nikos
    goed om wat van je te horen.. lange reis he? valt niet mee maar nu maar veel bekijken en genieten. Wat een avontuur!!Iveel succes en werk vinden dat lukt vast wel. van 't weekend rijd de gaasterland express weer zal wel gezellig worden daarna voor mij (pietsje) een week zon bij de rode zee.he pas goed op jezelf he, niet te te veel pints mate!

    gr ut sleat en fryslan boppe he!

  • 14 Februari 2012 - 20:00

    Andries:

    Je weet hoe je leeg bierglas moet neerzetten niet op zijn kop zetten

  • 14 Februari 2012 - 20:22

    Thomas:

    He neef, gaat al lekker daar. Surfze!!

  • 14 Februari 2012 - 20:55

    Bolsterteam:

    Wauw! Wat een weertje, wat een sfeertje, wij zijn niet een klein beetje jaloers! Veel plezier daaro!

  • 14 Februari 2012 - 21:30

    Jacob Klijnsma:

    Mooi dat het je zo goed bevalt daar. Houden zo en maak er wat moois van.
    Gr. van ons

  • 14 Februari 2012 - 21:40

    Nikky:

    Heeey Nikos!!! Supercool dat je daar bent! Was het weer ff vergeten, maar is ook zo dat je daarheen zo. Weet je nu al voor hoe lang of nog niet bekend? Enjoy your time!
    Groetnis

  • 15 Februari 2012 - 09:07

    Rudi En Leo:

    mooi als het goed is gaan
    je verslag gelezen
    heel leuk
    een goede reis verder

  • 15 Februari 2012 - 18:41

    Feikje:

    super nikos,mooi verslag ,ik wens je nog veel plezier en geniet er verder van.en goet om diezelf tinke.groetjes feikje

  • 16 Februari 2012 - 18:37

    Froukje:

    mooi dat meester het daar zo leuk heeft.

    veel plezier

    groetjes froukje

    p.s we missen meester wel

  • 16 Februari 2012 - 20:17

    Bolsterteam, :

    Klinkt goed. Noch gjin farkenshaaje han tink? 't Sjocht er lekker sinnich ut, leuk broekje op'e foto. No genytse fierder!

  • 17 Februari 2012 - 01:17

    Feije:

    Hey Nikos !
    Ziet er te te gek uit en klinkt erg mooi!. Moge je veel mooie weken tegemoet gaan maar zo te horen en te zien komt dat goed!.

    Groet Feije

  • 17 Februari 2012 - 11:40

    Maaike :

    Heei meester

    Wanneer komen er foto's met het t-shirt van ons verder vind ik dat je hele leuke dingen al hebt gedaan ik hoop nog veel meer te horen

    Gr. Maaike

  • 17 Februari 2012 - 14:55

    Sybrechtje:

    Heeey Nikos!!

    Zo te lezen vermaak jij je al prima daar 'down under'. Ik zou zeggen, vooral lekker genieten, mooie ervaringen opdoen en nieuwe mensen leren kennen!! Dat moet vast helemaal goed komen.

    Groetjes Sybrechtje

  • 18 Februari 2012 - 14:54

    Johanna Albada:

    Leuk verhaal & mooie foto's!! Geniet ervan! Ben benieuwd naar je volgende verhaal .. Groetjes

  • 20 Februari 2012 - 10:36

    Gerard En Anton :

    Hey nikos leuk om je verslag te lezen .En wij hopen dat je het er leuk hebt,doe voorzichtig en ga er van genieten!! Groeten van Gerard en Anton vanuit een inmiddels alweer ijs vrij Balk

  • 20 Februari 2012 - 11:41

    Siepie:

    Hoi Nikos, een klein beetje een indruk van Australie door All you need is love, leuk verslag, genieten doe je wel, fijn dat het goed met je gaat, kort koppie staat je prima!
    groet Siepie

  • 20 Februari 2012 - 13:51

    Marcella IJpma:

    Hi Nikos! Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt! Hoe is het surfen gegaan? Lijkt me echt stoer om te doen! Ben erg benieuwd naar de foto's. Leuk als je af en toe een verhaal op deze site zet!
    Enjoy! xx

  • 20 Februari 2012 - 14:41

    Evelyn:

    Heej Nikos!

    Via Marcella zag ik deze link. Wat leuk dat je er al bent!
    Heel veel plezier! En most of all: GENIET!

    Groetjes Evelyn

  • 01 Maart 2012 - 18:58

    Anita:

    helemaal super!!!!
    geniet er maar lekker van!!!
    groeten cees,anita,Tygo en baby in buik hahahaha

  • 07 Maart 2012 - 19:17

    Groep 8a De Bolster:

    Hoi meester Nikos,

    We vinden het heel leuk om de verhalen te lezen van meester 'Down under'. Het lijkt ons heerlijk om te zwemmen en te surfen. We zouden ook wel naar Australie toe willen.
    Hier is alles goed.
    De weken voor de voorjaarsvakantie hebben we veel kunnen schaatsen. Bijna een Elfstedentocht. We hebben de Cito gemaakt en binnenkort beginnen de definitieve schoolkeuzegesprekken. We missen meester wel en daarom is het leuk om de reisverslagen te lezen. Zo blijven we mooi op de hoogte.
    Heel veel plezier en we hopen dat meester gauw werk mag vinden.
    We zullen snel de volgende verslagen gaan lezen en laten weten hoe het met ons gaat.

    Groetjes van groep 8a van de Bolster in Balk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nikos

Actief sinds 18 Okt. 2011
Verslag gelezen: 1198
Totaal aantal bezoekers 34199

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 25 Januari 2013

Goodday mate!

Landen bezocht: